Retningslinjer
Salgsbetingelser for Benedictehn AS
Velkommen til nettbutikken!
​
Ved å handle hos oss godtar du følgende vilkår og betingelser. Vennligst les gjennom disse nøye før du fullfører kjøpet.
​
Generelt Disse vilkårene gjelder for salg av digitale produkter gjennom denne nettsiden. Når du gjennomfører et kjøp, inngås en bindende avtale mellom deg som kjøper og oss som selger.
​
​1. Parter
Selger er Benedictehn AS, org nr. 831 365 242MVA, benedicte1.hn@gmail.com, og betegnes i det følgende som selger.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper.
​
2. Pris
Detaljer om digitale produkter, inkludert priser og spesifikasjoner, er tydelig angitt på produktets salgsside. Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.
​
3. Betaling
Betaling for digitale produkter skjer umiddelbart via tilgjengelige betalingsmetoder i nettbutikken. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selger reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet umiddelbart ved gjennomført kjøp.
​
4. Levering
Levering av digitale produkter skjer umiddelbart etter gjennomført kjøp. Kjøper mottar nedlastingslink på oppgitt e-postadresse. Vennligst kontroller at oppgitt e-postadresse er korrekt ved kjøp, da levering av produkt skjer elektronisk.
​
Levering er skjedd når kjøperen har mottatt nedlastingslenker på oppgitt e-postadresse.
​
5. Angrerett
På grunn av produktets digitale natur bortfaller angreretten. Når nedlastingen eller tilgangen er startet, er angreretten bortfalt, i henhold til angrerettloven
§ 22 bokstav n.
​
6. Retur
Retur gjelder ikke for nedlastbare digitale produkter.
​
7. Reklamasjon - mangel ved varen
Dersom det digitale produktet ikke fungerer, kontakt oss på kunderservice: benedicte1.hn@gmail.com for hjelp. Reklamasjonen må gjøres innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget.
​
8. Forsinkelse eller manglende levering
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.
​
Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).
​
9. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 7 og 8. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
​
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
​
10. Bruksrett
Når du kjøper et digitalt produkt, får du en ikke-eksklusiv, ikke-overførbar lisens til personlig bruk. Produktet må ikke deles, videreselges eller brukes kommersielt uten skriftlig samtykke.​​
2. Personvernerklæring
​Ditt personvern tas på alvor. Her forklarer vi hvilke data vi samler inn, og hvordan de brukes.
​
1. Informasjon vi samler inn
Ved kjøp samler vi inn nødvendig informasjon for å behandle bestillingen din, inkludert navn, e-postadresse og betalingsinformasjon.
​
2. Bruk av informasjonen
Informasjonen brukes utelukkende til å levere digitale produkter, sende kvittering og eventuelt nødvendig oppfølging.
​
3. Lagring og deling
Dine opplysninger lagres trygt og deles aldri med tredjepart med mindre det er nødvendig for å fullføre en bestilling (f.eks. betalingstjenester).
​
4. Dine rettigheter
Du har rett til innsyn, korrigering og sletting av personopplysninger vi har lagret. Ta kontakt hvis du ønsker dette.